Handelsbetingelser
Handelsbetingelser
Consumables ApS
Firmanavn: Consumables ApS
Adresse: Ellegårdsvej 36, 6400 Sønderborg, Danmark
Tlf.nr.: +45 71 96 14 40
E-post: salg@inkpartner.dk
Nettsted: https://www.inkpartner.no
Organisasjonsnummer (CVR): DK43080423
#Personvernerklæring
Consumables behandler personopplysninger med det formål å kunne levere varen til kunden, samt håndtere henvendelser knyttet til kjøpet. Behandlingen skjer i henhold til retningslinjene i personvernerklæringen for Consumables sin nettbutikk. Der kan du blant annet lese om hvordan personopplysninger behandles, når de slettes, og hvilke rettigheter du har som registrert kunde eller gjest.
Priser
Alle priser i nettbutikken er oppgitt inkludert merverdiavgift og eventuelle avgifter og toll. Ved bestillinger sendt utenfor EU trekkes dansk merverdiavgift fra etter at ordren er godkjent, det samme gjelder for EU-registrerte selskaper med momsnummer.
Betaling
For å handle hos Consumables må du være fylt 18 år og ha et gyldig betalingsmiddel som vi aksepterer. Tilgjengelige betalingsalternativer er:
-
Visa/Dankort
-
MasterCard
-
Maestro
-
Vipps
-
PayPal
-
Bankoverføring
-
EAN/FAKTURA
Etter bestilling sendes det automatisk en ordrebekreftelse via e-post, forutsatt at riktig e-postadresse er oppgitt. Ønsker du dokumentasjon umiddelbart etter kjøpet, kan bekreftelsessiden skrives ut eller ordrenummer noteres. Ordrebekreftelsen kan også gjenutsendes ved henvendelse til kundeservice. En elektronisk faktura sendes etter at ordren er sendt, enten via e-post eller til et EAN-nummer (typisk for offentlige institusjoner).
Betaling med kort
Ved betaling med betalingskort er du alltid sikret mot misbruk, da du kan bestride betalingen gjennom banken ved mistanke om misbruk. Privatpersoner har ingen egenandel ved kortmisbruk i nettbutikker som bruker SSL-kryptering og 3D-Secure (to-faktor autentisering), noe Consumables benytter. Du er derfor bedre beskyttet enn i fysisk handel.
Betalingsinformasjon som legges inn ved kjøp sendes kryptert direkte til betalingsleverandøren. Verken Consumables eller andre har tilgang til eller kan lagre kortinformasjon.
Beløpet trekkes først når varene sendes fra Consumables. Det kan aldri trekkes et høyere beløp enn det som er godkjent ved kjøpet. Vi tar ikke kortgebyrer. Ved endringer som øker ordrebeløpet, må ny betaling utføres – kontakt kundeservice ved behov.
Reservasjon av beløp
Ved betaling med internasjonale betalingskort som VISA/MasterCard eller MobilePay reserveres beløpet umiddelbart. Pengene blir holdt av på kortet til ett av følgende skjer:
-
Consumables trekker beløpet når ordren sendes.
-
Beløpet frigjøres i henhold til avtale med kortutsteder, f.eks. ved kansellering.
Consumables aksepterer både MasterCard og VISA, hvor beløpet normalt reserveres i opptil 30 dager. Sjekk med din kortutsteder for spesifikke regler.
Forhåndsbetaling med bankoverføring eller kreditt
Du kan betale via bankoverføring ved å velge «Forhåndsbetaling» på betalingssiden. Merk at ordren ikke sendes før full betaling er mottatt, og at du ikke er dekket av kortklagenemnda ved bankoverføring. For bedriftskunder kan det inngås kredittavtale – kontakt kundeservice før kjøpet.
Levering
Consumables benytter PostNord som primære transportører i Norden. For større sendinger benyttes ofte Jetpak eller leverandørens transportør. For internasjonal frakt benyttes bl.a. DPD og DHL. Leveringstiden er normalt én virkedag for varer på lager. Forventet leveringstid fremgår på produktsidene og i handlekurven. Ved forsinkelser informeres kunden.
Endelig fraktpris beregnes ved betaling, og det er ofte mulig å velge mellom flere alternativer. Fraktkostnadene ligger mellom 49 kr.
Angrerett
Privatpersoner får 30 dagers angrerett hos Consumables. Fristen løper fra den dagen hele ordren eller siste vare mottas.
Du må gi Consumables beskjed innen 30 dager etter mottak. Det kan gjøres via retursystemet eller ved å kontakte kundeservice. Skulle det oppstå utfordringer, kan E-handelsfondets angrerettskjema benyttes. I meldingen må det klart fremgå at du ønsker å benytte angreretten.
Du kan ikke angre ved å nekte å motta varen uten å gi tydelig beskjed til Consumables (f.eks. ved å registrere en retursak).
Angreretten gjelder kun for privatkunder som handler på nett. Den gjelder som hovedregel ikke for kjøp i fysiske butikker eller for bedrifter med mindre annet er skriftlig avtalt.
Delvis angring
Dersom du kjøpte flere varer, kan du angre kjøpet av én eller flere, men fraktkostnadene refunderes ikke ved delvis angring.
Unntak fra angrerett:
-
Varer produsert etter kundens spesifikasjoner eller med tydelig personlig preg. Kontakt kundeservice for detaljer.
Retur ved angring
Varer skal returneres til Consumables senest 14 dager etter at melding om angring er gitt. Kunden betaler returfrakt og bærer risikoen for varen inntil den er mottatt hos Consumables.
Returpakken bør merkes med retursaksnummer for rask behandling – dette skjer automatisk hvis du bruker vår returetikett. Ikke send med faktura eller ordrebekreftelse i slike tilfeller.
Consumables mottar ikke pakker sendt til pakkebokser eller hentesteder – bruk leveringsmetode med utlevering. Vi fraråder DAO, da de setter fra seg pakken.
Varens tilstand ved retur
Du er ansvarlig for eventuell verdiforringelse som skyldes annen håndtering enn nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon.
Du kan prøve varen som i butikk, men ikke ta den i bruk. Er varen brukt mer enn dette, kan hele eller deler av kjøpsbeløpet bli trukket fra, basert på varens gjenværende verdi.
Vi anbefaler retur i originalemballasjen. Manglende emballasje kan redusere varens verdi.
Tilbakebetaling ved angring
Ved gyldig angring refunderer Consumables hele kjøpsbeløpet inkludert opprinnelige fraktkostnader innen 14 dager etter at vi har mottatt beskjed. Eventuell verdiforringelse trekkes fra.
Consumables refunderer ikke tillegg for valgt dyrere frakt enn standard. Eventuelle kjøpte returetiketter trekkes også fra.
Tilbakebetaling skjer normalt til samme betalingsmetode som opprinnelig brukt, med mindre annet er avtalt.
Reklamasjonsrett
Kjøpslovens regler gjelder.
Som forbruker har du 24 måneders reklamasjonsrett. Du kan få varen reparert, byttet, pengene tilbake eller prisavslag, avhengig av situasjonen. Reklamasjonen må være berettiget og ikke skyldes feil bruk.
Du må reklamere innen «rimelig tid». Innen 2 måneder regnes normalt som rettidig.
Ved godkjent reklamasjon sender Consumables returetikett, med forutgående avtale. Alternativt kan du sende selv, men husk kvittering – utgifter refunderes.
Kontakt gjerne kundeservice før retur – mange problemer kan løses raskt.
Retur ved reklamasjon
Reklamasjoner sendes til adressen i Sønderborg. Bruk retursystemet for å opprette sak – da får du saksnummer på e-post som skal merkes pakken.
Du får beskjed per e-post når retursaken er godkjent, avsluttet eller kansellert. Saken kan også følges via nettbutikken.
Varen skal returneres i forsvarlig emballasje – du har ansvar for skader under frakt pga. dårlig emballering.
Hvis produktet fungerer som det skal og feilen skyldes brukerfeil, forbeholder Consumables seg retten til å kreve et undersøkelsesgebyr.
Standard angrerettskjema
(Denne fylles ut og sendes kun hvis angreretten benyttes)
Til:
Consumables ApS
Vejlevej 15
7160 Tørring
Danmark
shop@inkpartner.no
Jeg meddeler herved at jeg ønsker å benytte angreretten i forbindelse med mitt kjøp av følgende varer/tjenester:
Bestilt den: _______________________________ Mottatt den: _______________________________
Forbrukerens navn: _______________________________________________________________
Forbrukerens adresse: _____________________________________________________________
Underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun dersom skjemaet leveres på papir)
Klager
Hvis du ønsker å klage, kontakt salg@inkpartner.no, chat eller telefon +45 71 96 14 40. Hvis vi ikke finner en løsning, kan du sende klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, via Klageportalen.
Kjøpet må ha vært mellom 1.110 og 100.000 kr. Klage over klær og sko krever kjøpesum over 720 kr Behandling koster et gebyr.
Bor du i et annet EU-land, kan du klage via EU-kommisjonens portal: http://ec.europa.eu/odr
Gi beskjed hvis du ønsker denne oversettelsen i et formatert dokument (PDF/Word), eller vil ha enkelte deler justert.
