Generell informasjon

Consumables ApS

Org.nr.: 43080423
Organisasjonsadresse: Ellegårdvej 36, 6400 Sønderborg
Lager og leveringsadresse: Vejlevej 15, 7160 Tørring
E-post: shop@inkpartner.no



Angrerett

Private forbrukere tilbys 30 dagers angrerett hos Consumables. Angrefristen utløper 30 dager etter den dagen hele bestillingen er mottatt, eller den siste varen i bestillingen er mottatt.

Dersom kjøpet angrer, må man gi beskjed til Consumables innen 30 dager etter mottak. Angre kan skje via retursystemet eller ved å kontakte kundeservice. Dersom det skulle oppstå problemer, kan man som siste utvei benytte standard angreskjema fra e-handelsfonden, men førstnevnte gir raskere behandling. I meldingen må det tydelig fremgå at angreretten ønskes benyttet.

Du kan IKKE angre ved bare å nekte å motta varen, uten samtidig å gi Consumables tydelig beskjed (f.eks. ved å opprette en retursak).

Angreretten gjelder som standard kun for privatkunder som handler via nettbutikken. Den gjelder som hovedregel ikke for kunder som handler i fysiske butikker eller bedriftskunder, med mindre annet er skriftlig avtalt på forhånd.

Angre på deler av kjøpet

Dersom du har kjøpt flere varer i nettbutikken, kan du returnere én eller flere varer, selv om de ble kjøpt i samme ordre. Merk: Fraktkostnadene refunderes ikke dersom du kun angrer på deler av kjøpet.

Ingen angrerett for følgende varer og avtaler:

  • Varer som er laget etter kundens spesifikasjoner eller har fått et tydelig personlig preg. Kontakt kundeservice for spesifikk informasjon om ditt kjøp.



Retur ved angrerett

Ved retur skal bestillingen sendes tilbake til Consumables uten unødig forsinkelse og senest 14 dager etter at meldingen om angrerett er gitt. Kunden betaler for returfrakten og har risikoen for varen frem til den er mottatt hos Consumables.

Returpakken bør alltid merkes med gyldig retursaksnummer for rask behandling, med mindre du har kjøpt returetikett fra Consumables – da påføres dette automatisk. I så fall trenger du ikke å sende med faktura eller ordrebekreftelse.

Consumables mottar IKKE pakker uten omdeling, altså som sendes til pakkeboks/utleveringssted. Vi anbefaler å ikke returnere med DAO, da de bare setter fra seg pakken, og du har ansvaret for den.



Varens tilstand ved retur

Kunden er kun ansvarlig for eventuell verdiforringelse som skyldes annen håndtering enn hva som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon.

Med andre ord – du kan prøve varen som i en fysisk butikk, men den må ikke tas i bruk.

Er varen brukt mer enn beskrevet over, anses den som brukt, og du får kun deler av eller ingen refusjon, avhengig av varens markedsverdi. I noen tilfeller får du kun tilbake fraktkostnadene.

Vi anbefaler at du returnerer varen i originalemballasjen. Manglende originalemballasje kan føre til verdiforringelse.



Tilbakebetaling ved angrerett

Dersom et kjøp angrer, refunderer Consumables hele beløpet, inkludert opprinnelige fraktkostnader, senest 14 dager etter at vi har mottatt beskjed om angreretten. Eventuell verdiforringelse trekkes fra kjøpsbeløpet.

Consumables refunderer IKKE ekstra kostnader dersom en annen leveringsmetode enn vår rimeligste standardlevering ble valgt. Eventuelle kostnader for returetikett trekkes også fra tilbakebetalingen.

Betaling kan holdes tilbake til vi har mottatt varen, med mindre du sender dokumentasjon på at du har returnert den.

Vi refunderer normalt med samme betalingsmiddel som ved kjøpet, med mindre annet er avtalt.

 



Reklamasjonsrett

Kjøpslovens mangelsregler gjelder for varekjøp.

Ved kjøp som privatkunde i nettbutikken gjelder 24 måneders reklamasjonsrett. Du kan få varen reparert, byttet, pengene tilbake eller prisavslag, avhengig av situasjonen. Det er et krav at reklamasjonen er berettiget og ikke skyldes feil bruk eller skade.

Reklamasjon må skje innen “rimelig tid” etter at feilen er oppdaget. Reklamasjon innen to måneder regnes som rettidig, forutsatt at det skjer innen reklamasjonsperioden.

Er reklamasjonen gyldig, sender Consumables normalt en returetikett, etter avtale. Du kan også selv sende varen – husk kvittering slik at rimelig frakt kan refunderes.

Kontakt gjerne kundeservice før innsending. Noen problemer kan løses raskt hvis det skyldes brukerfeil eller behov for reset.



Retur ved reklamasjon

Ved reklamasjon skal varen sendes til nettbutikkens adresse i Sønderborg (angitt øverst). For enklere behandling bør det opprettes en sak i retursystemet. Du får da et retursaksnummer på e-post, som skal merkes på returpakken.

Du vil få informasjon på e-post når retursaken er godkjent, avvist eller avsluttet. Saken kan også følges via nettbutikken ved å logge inn med ordrenummer og e-post.

Varene må alltid pakkes forsvarlig. Kunden er ansvarlig for skader ved dårlig emballering.

Dersom en reklamasjon viser seg å være feil bruk og ikke en reell mangel, forbeholder Consumables seg retten til å kreve et undersøkelsesgebyr for test og frakt.


Klager

Ønsker du å klage, kontakt shop@inkpartner.no, chat eller telefon +45 71 96 14 40. Hvis vi ikke finner en løsning, kan du klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via klageportalen.

For å kunne klage må varen eller tjenesten koste minst 1.110 kr og maksimalt 100.000 kr. For klær og sko må prisen være minst 720 kr. Det koster et gebyr å få behandlet klagen.

Bor du i et annet EU-land enn Danmark, kan du klage via EU-kommisjonens klageportal: http://ec.europa.eu/odr

Nyhedsbrev